Tvättstugepremiär.

Har bott här i samma lägenhet i fyra år men har aldrig tvättat i min tvättstuga, den ligger i ett annat hus mitt över gården och det springer ju alltid massa skummisar här, så har inte velat uttsätta min kläder för det. Har alltid vart så bra att åka till far och tvätta istället, då får man lite kaffe och umgås, men nu har han flyttat så det funkar inte längre, och det va verkligen kris. Så kollade om det fanns någon tid för mig idag, och det fanns det, så stressade iväg och köpte tvättmedel, sen ner för att sätta på två maskiner, ska ner och hämta det snart nu, får hänga det här hemma i lägenheten för där nere får kläderna inte stanna längre än nödvändigt. Satt en arg lapp där nere att någon stulit någons svarta byxor, så bäst jag passar mig.

Så, nu är det hämtat och klart. Gick ju ganska så smärtfritt faktiskt, inte en ända strumpa har försvunnit, tror jag inte i alla fall.

Har precis ätit. Jag panerade rödspätta och gjorde citron&dillsås och potatis, hade lovat sjuklingen det. Det vart faktiskt kalasgott, inte så förtjust i fisk annars.

Nu blir det tv-soffa-filt, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen