Vad fan ska man med tankar till?

Ge mig vår god damnit tänkte Dennis och log lite fånigt när solen började skina i hans ansikte precis i samma ögonblick han tänkte det.  

Men sen dyker det upp massa förbannade dumma datum och minnen i huvudet. April va min bästa månad förut, Matti brukar alltid komma ner till mig och vi brukar fira in våren med en öl och baguette på sjöbris nere vid vätternpromenaden, det brukar vara precis då solen börjar titta fram och man kan sitta utomhus mot väggen där nere, det är underbart. Det va för tre årsen just vid ett sånt tillfälle jag träffade Sarah på stan, mitt på dan, hon va världens sötaste då, senare på kvällen sågs vi igen av en slump och vi vart kära, kärast i hela världen tror jag. Vi skulle ha firat 3 år den 15de april nu i år, 2 år som förlovade 26 maj. Men istället har 12-13 april eller kanske maj, minns inte riktigt, men det kanske är bäst så, blivit ett hatdatum, bara för att Sarah hamnade på fel efterfest förra årets vårinfirande. Månaderna efter va heller ingen lek, ändra fram tills nu egentligen, töntigt att årsdagar ska behöva betyda något alls, men är orlig redan nu över hur jag kommer känna när datumen dyker upp nu lite längre fram. Så förbannat dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen