DJ Hero: Första intrycket.


Det första man möts av är en snygg väldigt välgjort kontroll, trodde först att den vanliga versionen skulle kännas mer plastig och billig. Menyerna i spelet är enkla och avskalade, vilket jag kan tycka både är bra och lite tråkigt.

Spelet är i alla fall riktigt kul, genial kontroll. Men det är mycket att tänka på, först ska man pricka in färgknapparna, scratcha, vissa fall scratcha i rätt riktning, crossfaden (svårighetsgrad medium och uppåt), freestyla med ratten, 'starpower'-knappen och 'rewinda'. Så man har fullt upp och det gäller att vara koncentrerad.

Låtarna/mixarna är riktigt grymma, men ändå känns början av spelet lite av en besvikelse och man vill komma igenom spelet fort så man får fram de riktigt grymma mixarna, men det kanske bara är jag som har lusläst låtlistan och har hittat ett gäng favoriter som jag bara vill få fram, DIREKT. Men det är typiskt mig, jag vill alltid igenom spel så fort som möjligt. Här ska det inte njutas.

Men som sammanfattning kan jag säga att det är ett kanonspel, unberbar spelidé och jag vet att jag kommer slå ihjäl många många timmar på DJ Hero.


En sak jag stör mig på är alla dessa USB-donglar, inte just med DJ Hero alltså utan Playstation 3 i huvudtaget. Varför gör man inte bara alla trådlösa kontroller med blåtand så man slipper hålla koll på alla dessa. Buzz, Singstar och nu DJ Hero. Det blir fullt med små USB-grejer man ska hålla koll på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen