Valet och kvalet.

Med lite närmare efterforskning i min ekonomi och fått en skuld återbetald så har jag faktiskt råd att inpulsköpa en minidator, med lite hjälp av mitt ONOFF-kort bör väl kanske tilläggas. Känner att jag är extremt sugen på en bärbar dator och en liten räcker nu eftersom jag har en bra stationär hemma.

HP 2133 1GB XP

9" WVGA skärm, Via C7-M 1,6 GHz,1 GB internminne, 120 GB Hårddisk, Via Chrome9 Grafikminne 256 MB, Windows XP Home, 2xUSB, webbkamera, WLAN 11 b/g, stort tangentbord. Pris: 3495kr

ACER ONE ASP 3G 160GB
9"(8,9) CrystalBrite LED (1024x600), Intel Atom processor, 1GB internminne, 160GB Hårddisk, integrerad webbkamera och mikrofon, WLAN 11 b/g, Grafik: Intel GMA950, inbyggt 3G modem, Windows XP. Pris: 3695kr

Designen på HP 2133 är ganska oslagbar om man ser på de andra små datorerna, för den blå färgen gillar jag inte alls, men visserligen finns den även i vitt, vilket är snyggt. Men då saknar den inbyggt 3G modem, men kostar även 300kr mindre.
Så valen är många. Men antar att man ska gå efter sin första instinkt och välja den man först föll för. Men vi får se i morgon, för nu har Tobban och jag bestämt att vi ska åka och titta i morgon förmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen