en helt annan kärlek.

'med rödsprängda ögon så ser jag på mig
en spegelbild jag inte ens själv känner igen
av ett gammalt jag
som vaknar med rytmen kvar i kroppen
efter en natt med för många tabletter
som den morgonen vi hörde barnskrik i parken
vi båda hörde det
fast det inte fanns
två tvillingar med samma själ
påväg till ett misstag
en flicka som blev stolt
och två pojkar fulla av ångest
rykten om sjukdomar spreds
hjärtan vi krossade
när kärleken inte fanns

vi håller varandras händer
och skäms inte för det
även fast folk tittar snett
och han på scen skrattar åt oss

jag har vart mitt allra bästa jag
och mitt allra sämsta jag
med dig,
en helt annan kärlek
som jag inte tror någon förstår sig på'

Den håller nog än bara att vi glömt bort den.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad fint du skriver...

2009-01-23 @ 23:23:40
Postat av: Dennis

Till min erik så :)

2009-01-23 @ 23:27:46
URL: http://dennisklarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen