Shopping för designkontoret.

Det vart visst en till promenad ner till stan sen, pratade med Tobias på digistore, han jag sålde ufot till. Han sa att han hade fixat tangentbordet jag vill ha till ett bra pris. Så fick bli en powerwalk ner i regnet. Sarah va redan där nere för hon skulle träffa sin mor, så lånade pengar av henne sålänge för jag får inte nya pengar förens i morgon.

Det är en sjuk shoppingperiod jag är inne i nu, fan lägenheten svämmar ju snart över med kartonger jag inte hunnit städa bort.

Tangentbordet vart perfekt i alla fall, perfekt med trådlöst så man kan ha det vid teven när man har laptopen inkopplad till den och det funkar perfekt till adobe och massa annat när man har det vid skrivbordet. I photoshop t.ex finns det knappar för att zooma in/ut och rotera bilderna direkt på tangentbordet och musen går det att scrolla med åt alla håll så det underlättar med bildredigeringen.

Man kan även zomma in när man surfar och det finns lite volymknappar och annat lyx på tangentbordet. Men har märkt en miss de har gjort på logitech, det sitter VOL +/-  knappar på båda sidorna av tangentbordet när det egentligen skulle sitta ZOOM +/- på vänstersidan. Så är det på bilderna av tangentbordet jag sett i alla fall, så det måste vara en miss de gjort. inte hela världen iförsig.. för funktionerna funkar självklart som de ska ändå.

Kalas att ha två skärmar när man redigerar bilder med, eller till mycket annat med. Kan ha två program öppna på fullscreen samtidigt. 19"aren känns stor nu när man vant sig med 15.4" på bärbara.

Nu saknas bara en S-Video kabel på ett par meter så jag kan ha båda skärmarna och teven inkopplade samtidigt och ett Notebookup-ställ för den bärbara så är jag helnöjd med mitt lilla kontor.


Kommentarer
Postat av: sarah

din lilla nörd! :)

2007-09-18 @ 23:25:42
URL: http://prinsessansarah.tjejsajten.se
Postat av: minobe

Men det låter ju kanon!!! Då får jag en jättefin hemsida nu då!?!!?

2007-09-19 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen