Duktig en stund.

Har faktiskt vart lite ordning på mig i helgen. Har bott hos bror och vart barnvakt åt mina småflickor när bror och kvinna skulle iväg. Tacomys och mycket mycket bus. Sen på söndagen blev det roadtrip till stugan för att hälsa på far och provköra en av båtarna. Smått fantastiskt. Och känner mig duktig som bara drack en öl på hela helgen. Väldigt duktig med tanke på att det brukar vara fjorton öl och tre liter vin per helg annars. Hoppsan. Idag är det bestämt att hon flickan ska komma och hämta det sista. Gör ont långt in i själen. Vet inte om jag orkar vara hemma. Får se. Men har städat och ställt ordning allt hennes i hallen så det ska gå fort. Det blir förbannat tomt i sovrummet. Säng, klädstång och crosstrainer. Det är allt. Men med tanke på att hennes saker har stått här nästan ett halvår längre än vad det borde så är det en liten liten lättnad att kanske kunna få lite ordning här hemma. För jag trivs inte i oordning. Och framför allt inte i rester av ett gammalt liv jag längtar tillbaka till. Helvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen