Jobbet.

Det är väldigt väldigt konstigt. Jag har vart sjuksrkiven i snart 10 år. På grund av en personlighetstörning som det så fint kallas. Senaste åren har jag lärt mig leva med det. Jag vet att mina dåliga dagar kommer. Som ni som följt min blogg ett tag säkert märker av. Men har då de senaste åren även kunnat jobba mer än vad jag orkat förut och lyckats krympa ner min sjukskivning. Till 50%. Som nu efter 2 år även krymptes till 25% efter påtryckningar av Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Jag har haft anställning med lönebidrag nu dessa två år. På ett ställe där jag trivs eftersom det är hos människor jag känner. Har kännt i nästan 6 år nu. Ett jobb som passat mig helt perfekt. Jobbat med data och RC Hobby som alltid intresserat mig. Så det har inte vart något hårt jobb alls. Men nu efter dessa två år. Elller egentligen 10, eller åtminsotne 5 års kämpande för att komma upp i denna nivå så beslutar Arbetsförmedligen att de inte kan ge mina arbetsgivare någon mer hjälp. Eftersom det är en väldigt liten butik, ett familjeföretag. Där de andra inte ens tar ut någon lön. Så kan såklart inte de ha mig kvar om de själva måste stå för min lön. Men Arbetsförmedligen är väl nöjda med att de lyckats krympa min sjukskrivning. Bättre att vara Arbetslös men kunna jobba än att vara sjukskriven. Det är en konstig logik. De borde ha mer kött på benen än så. Det passa inte alla. Kan inte se mig själv söka 'vanliga jobb'. Lär knappast ha samma tur med att hitta ett jobb igen. Men kanske. Eftersom jag har ett nystartat företag så kan jag kanske få hjälp med att få det att växa istället. Det kanske kan bli mitt riktiga jobb framöver. Får hoppas det. För orkar inte sitta på någon jävla Arbetsförmedling. Det kommer bara dra mig tillbaka och flera jävla års kämpande kommer vara förgäves. Helvete. Men det är bara att kämpa. Hålla tummarna och hoppas på det bästa. Man kan inte göra mer. För det är inte jag som bestämmer.

Kommentarer
Postat av: Björn

mycket bra skrivet... de är ju försäkringskassan i ett nötskal... =((



De skiter i lilla människan bara de kan spara pengar men de sparas ju igentligen inga pengar då man slusas runt till olika myndigheter arbetsförmedlingen soc eller liknande

2011-09-09 @ 11:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen