Helvete.

Dagen fortsatte. Ångesten fortsatte. Med all rätt. 'Farmor' ringde och undrade vart hon va. 'Hos er' svarade jag. Borde hon vara. Efter timmar av mer ångest. Så skulle hon vara hos en vän enligt farmor. Enligt vännen var hon inte där. Heller inte vännen hon vart hos eller pratat med tills sex i lördags natt. Konstigt. Dessutom va hon tydligen med sin syster i Göteborg förra helgen. Vad jag hade hört va hon ensam. Mamman hade hört en annan story och farmor en tredje. Sjukt. Så en lögn är det. Eller flera. Jag får inget svar. Ingen annan heller. Men en stor lögn är avslöjad. Och det påminner lite väl mycket om händelser för flera år sedan. Det med lögnerna och mobiltelefonen under kudden så är slutsatserna inte svåra. Jag hade rätt. Ångesten. Tankarna. Som jag försökte slå bort som 'hjärnspöken'. Det är sanning. Helvete. Det värsta måste vara att jag inte ens litade på mig själv. Tanken. Men. Att det inte är första gången. Det ligger inte bara hos mig. Vafan. Vad är det med människor? Jag skulle aldrig. Men det finns fan folk till allt. Och att det är den människan som är mig närmast. Den jag älskar mest. Mer än min jävla mamma. Det är fan sjukt. Och jag kommer aldrig förlåta mig själv för det. Och jag kommer aldrig förlåta dig. Helvete. Det är det värsta jag varit med om.


Kommentarer
Postat av: Mamma

OK, just nu kan jag ta att du älskat henne mer, men ingen älskar dig mer än jag. Och det har hon ju lyckats bevisa åter igen....

Vet du varför jag inte tål lögnare....för vi fick 3 halvsyskon under tiden han var gift med min mamma...han ljög, han slingrade sig han levde i sin fantasi....Jag tål inte folk som ljuger. En lögn är en lögn oavsett vad den innehåller.

Min pappa var hos bror sin eller hos Janne.....men han var hos andra kvinnor, andra barn....jag vet hur ont det gör. Jag skämdes och hade ont i hela kroppen när jag gjorde er till skilsmässobarn, nu är du där. Jag känner din smärta, den är olidlig. Men du kommer igenom den, jag vet det. Du är alldeles för snäll, jag borde lärt dig slå tillbaka...Du kommer igenom det här med. Du är för fin för henne, du ljuger inte.

2011-10-30 @ 10:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen