Semester.


Första semsterbestyret blev att leka Ernst, sätta lite basilika och mynta i fina plåthinkar jag köpt på jobbet (vi har inte bara radiostyrt nu när vi har fått större och finare butik).

Eller som Ernst säkert så fint och målande skulle sagt. 'Basilikan kom från ovan och penetrerade jorden samtidigt som jag smekte ner den med mina brunbrända fingrar'.

Blev tillochmed sponsrad med myntan. Eftersom att jag är så söt. Eller för att den va så ful.

Yepp, har semester nu. Första sen jag hade sommarlov i skolan. Första riktiga planerade ledigheten. Om inte sjukskrivning räknas. Riktigt skönt. Och det blev mer än vad jag räknat med. För hade räknat med att jobba i morgon och sen ta en veckas semster. Men jag fick ledigt i morgon och ta hela två veckor. Det blir 17 dagar semester för mig. Underbart.

PS.
Näst bästa med dagen måste ändå vara att Spotify-appen till iPhone äntligen uppdaterades. Så nu går det multitaska (ha musiken i bakgrunden) och även styra musiken med den vanliga musikkontrollen. Perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen