Spotify-appens minus.


Nu har jag använt Spotify-appen till iPhone några dagar. Den är egentligen magisk, men känns såklart inte lika stort som när man först upptäckte Spotify. Dessutom har Spotify just på iPhone några begränsningar.

Något jag verkligen stör mig på är att det inte går att ha appen öppen i bakrunden när man t.ex skriver sms eller surfar. Det beror helt och hållet på att Apple är så upplåsta (Andorid-versionen går att ha öppen i bakrunden, även på en iPhone om man jailbreakar den).

Väldigt störande om man får ett SMS eller om man får för sig att twittra eller använda någon annan app. Då får man helt enkelt starta iPod-spelaren om man vill njuta av lite musik under tiden man gör något annat.

Dessutom funkar inte appen tillsammans med fjärrkontrollen på mina hörlurar, vet inte om det bara gäller SmartTalk som jag använder, men när jag byter låt på kontrollen så startas en ny låt i iPod-spelaren istället. Så det är två störningsmoment, annars är det genialt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen