Heldag.

Idag har jag tillbringat en heldag med min Tobban. Har hjälpt honom att sätta upp hans nya tv på väggen, så vi hart vart iväg och köpt väggfäste och massa kablar och sånt. Passade på att köpa födelsedagspresent till pappa också, för han fyller i morgon. Det fick bli en himla fin kaffebryggare. En i svart och rostfritt stål för hans nyrenoveradekök är svart, så det ska nog bli fint. Ovanligt dyrt födelsedagspresent, men det är han nog värd.

Dessutom har vi ätit McDonaldslunch, mycket trevlgit. Sen senare vart det en McFlurry med de sötste små marängerna jag sett. Sen har vi leverrat Tobbans gamla tv ner till hans föräldrar och fart omkring överallt. Sen fick vi vänta en timme på Napoli på våra pizzor innan man fick komma hem. Så är nästan precis hemkommen, precis nyäten är jag i alla fall och lite fetare än vanlgit. Nu får det nog bli en film, för det finns inget vettigt på tv, förutom fotbollen kanske, men är inte på fotbollhumör.

Nya LED-tv-apparaterna från Samsung hänger man upp bara med en wire, lite som en tavla på väggen eftersom den väger betydligt mindre än andra tv-spparater. 55"aren som Tobban så stolt inskaffat väger knappt 20 kilo. Men sjukt att upphägningen som består av en wire och två små hockeypuckar i rostfritt stål som det står Samsung på kan kosta 1500kr, men om man kan betala 35000kr för en tv så klagar man nog inte.


Simpel men dyr upphägning. Glömde visst att ta bild på slutresultatet. Men det får väl Tobban ta och skicka sen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen