Ölgolf och en riktigt ful fisk.

Hemma igen. Eller har vart hemma sen fredags natt egentligen. I torsdags när jag skulle bli hämtad i Borensberg tänke jag att jag kunde gå och ta en öl på gästis, men som vanligt va Johan sen, så hann visst med ett par stycken, men synd att klaga, jag fick ju sitta i solen med hörlurarna på och dricka heniken en timme extra. Väl uppe i stugan sen åkte jag och bröderna ut och fiskade Jag drog upp första abborren, sen fick Johan en skaplig gädda, sen fick Johan upp en gös på 1,2kg, första gösen vi fått i Lien, riktig läskig fisk, ser ut som en gädda och abborre som legat lite.

Fredagen sen va tänkt att bli väldigt lugn, vi va ute på badön och passade på att tvätta båten lite, vart kvar där ute några timmar i solen, sen åkte vi in och la oss på stranden, för Johans muppkompisar och han skulle ha båten. Sen kom hur somhelst Krisse och hans storebror, och hade tydligen planerat att vi skulle ha fest för de kom upp med tre plattor öl. Så det va va ingen idé att säga emot. Vart en hel del öl i solen den dagen, hade väldigt väldigt trevligt faktiskt. Vi plockade fram golfputtern och spelade golf med tomburkarna runt hela stugan, hålet va en röd tioliters plasthink, måste nog erkänna att det va jag som va spelets Tiger Woods. Sen vart det natt och Johan kom in från sjön och vi åkte hem till Motala igen.



1. Brum-brum 2. Min stora lillebror på sjön 3. Lien by night 4. Gädda och Gös 5. Mört i vatten 6. Krisse och Jesper är lite osams 7. Pappa spelar ölgolf 8. Jag är läcker i Ramones-tee 9. Pappa är läcker i New Era 10. Fläskfile och majskolvar 11. Jag plockar blommor.

Kommentarer
Postat av: Tina.

Nja, det var första gången för i år. Men det blir säkert fler gånger. Just det, eran stuga är ju typ där ja :)

2008-06-08 @ 14:00:01
URL: http://www.tinalinatiny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

BloggportalenBloggtoppen